Spomínate si ešte na skákanie na trampolíne? Jumping je zábavná a najefektívnejšia fyzická činnosť, ako spáliť kalórie. Kto by to bol povedal…

Najväčšia z výhod jumpingu – chudnutie

Jumbing na trampolíne je aeróbne cvičenie, pri ktorom dochádza k značnému zvýšeniu tepovej frekvencie a spaľovaniu veľkého množstva tukových zásob. Strata hmotnosti závisí od toho, koľko kalórií prijmeme zo stravy a koľko ich spálime aktívnou činnosťou, a taktiež od našej metabolickej funkcie. Podľa kalorickej kalkulačky spoločnosti CSGNetwork.com môžeme za hodinu jumpingu na trampolíne spáliť približne 240 kalórií, je to však individuálne. Ako efektívne spaľujete kalórie na trampolíne závisí od toho, ako pravidelne športujete a koľko kalórií skonzumujete.

skákanie na tramplíne - jumping a chudnutie
zdroj: pixabay

Akonáhle poznáte počet kalórií, ktoré vynakladáte v športovej činnosti, je pomerne jednoduché odhadnúť približný počet kíl, ktoré chcete zhodiť. Vášmu telu pol kila tuku poskytuje asi v priemere 3 500 kalórií energie. Inými slovami, ak počas týždňa spálite 3 500 kalórií, stratíte pol kila tuku. Pri rovnakej strave, akú momentálne konzumujete, vám stačí hodina denne na trampolíne na to, aby ste za dva týždne stratili 500 gramov tukových zásob.

Bazálna metabolická frekvencia

Aj keď je jednoduché vypočítať úbytok telesnej hmotnosti na základe kalorického príjmu a výdaja, ďalšie faktory, ktoré sa podieľajú na chudnutí je bazálna rýchlosť metabolizmu. Tá výrazne ovplyvňuje stratu hmotnosti. Základná rýchlosť metabolizmu sa vzťahuje na počet kalórií, ktoré vaše telo vyžaduje iba na vykonávanie základných funkcií. Napríklad osoba, ktorá váži viac, bude musieť použiť viac kalórií na udržanie systémov tela, aj keď je v kľude. Pre tých, ktorí chcú schudnúť, je jumping na trampolíne jedna z najvhodnejších foriem pravidelnej fyzickej aktivity, ak chcete spaľovať tuky rýchlejšie, pretože sa zvyšuje pomer svalov k tuku. V konečnom dôsledku môžete schudnúť oveľa viac.

skákanie na tramplíne - jumping
zdroj: pixabay

Ďalšie benefity jumpingu na trampolíne

Okrem chudnutia trampolína ponúka ďaleko viac výhod:

  • Vaša kondička sa podstatne zlepšuje, pretože jumping je aeróbne cvičenie, ktoré využíva celé telo, rovnako ako jogging alebo cyklistika.
  • Na rozdiel od behu alebo chôdze je to cvičenie s nízkym dopadom.V dôsledku toho sú vaše kĺby oveľa menej náchylné na zranenie alebo únavu.
  • Medzi ďalšie výhody patrí tónovanie svalov, rovnováha, koordinácia a držanie tela.
  • Jumping dokáže zlepšiť lymfatický prietok v tele. Lymfatický systém je sieť tkanív a orgánov, ktoré pomáhajú zbaviť telo toxínov, odpadu a iných nežiaducich látok.
  • Vďaka skákaniu na trampolíne sa telo správne aktivuje a detoxikuje. Na prečistenie tela od toxínov stačí 15 minút jumpingu denne.
  • Zlepšuje fungovanie imunitného systému a taktiež je obranným mechanizmom proti vírusom, baktériám, chorobám a infekciám.
  • Pomáha znižovať a zbavovať telo celulitídy. Cvičenie na trampolíne je najúčinnejší spôsob ako ju odstrániť.
  • Posilňuje kĺby, šľachy a väzy, ktoré môžu tiež napomôcť pri znižovaní utrpenia niektorých foriem artritídy.
  • Zvyšuje cirkuláciu kyslíka v celom tele, ktorá vedie k zvýšeniu bunkovej energie.
  • Jogging alebo skákanie na trampolíne je účinnejšie, pretože môžete cvičiť dlhšie, bez toho, aby ste sa cítili unavení alebo cítili bolesti kĺbov.
  • Znižuje riziko kardiovaskulárnych chorôb a niektorých ich prejavov. Pomáha krvnému obehu, znižuje hromadenie krvi v žilách, čím zabraňuje chronickému edému a telo zbavuje kŕčových žíl.
  • Zlepšuje účinky ostatných cvičení a tréningov. Štúdie ukázali, že športovec, ktorý vykonáva aj iné druhy cvičení, ako je skákanie na trampolíne, dosahuje lepšie výsledky.
  • Zbavuje telo únavy a nepríjemného predmenštruačného syndrómu u žien.
  • Posilňujte kostrový systém, zvyšujte hustotu kostí a pôsobí preventívne voči osteoporóze.
skákanie na tramplíne
zdroj: pixabay

Ktoré svaly pracujú pri jumpingu?

Skákanie na trampolíne je mimoriadne účinné pri tónovaní svalov, hlavne celého brušného jadra. Brušné svaly sa tvarujú, pretože vaše telo sa musí ohnúť a uvoľňovať každým skokom a dopadom. Z tohto dôvodu je jumping oveľa efektívnejšie cvičenie ako samotné brušáky. Okrem brucha si tvarujete aj stehná a zadok. Navyše, aj vaše ruky môžu byť tónované tým, že ich zapojíte do pohybu pri skokoch a dopadoch, hlavne s použitím závažia pre extra odpor.

Koľko minút a ako často cvičiť?

Americká škola športovej medicíny uvádza, že skákanie na trampolíne je aeróbne cvičenie strednej intenzity. Stredne intenzívne cvičenia by mali trvať v rozmedzí 30 až 60 minút, päť dní v týždni, ak majú byť dostatočne účinné.

Akú trampolínu?

Výber trampolíny závisí od toho, koľko ste ochotný do nej investovať a na aký účel bude využívaná. Chcete trampolínu na cvičenie? Odporúčajú sa mini trampolíny. Existujú dva hlavné typy mini trampolín: jarné trampolíny a fitness trampolíny. Výber správneho druhu trampolíny pre vás závisí od vašich konkrétnych cieľov:

trampolína
zdroj: pixabay

Výhody a nevýhody jarných trampolín

skákanie na trampolíne jumping
Bezpružinová trampolína s držadlom inSPORTline Cordy 114 cm

Jarné trampolíny, ktoré viažu trampolínovú rohož na trampolínový okraj s oceľovými pružinami, ponúkajú niektoré užitočné výhody, ale aj nevýhody:

  • majú tendenciu byť cenovo dostupnejšie ako fitness trampolíny,
  • pri väčšom priemere ju môže využívať viacej členov rodiny naraz,
  • majú pevnejší odraz, ktorý umožňuje pevné a isté skoky,
  • ich nevýhodou je práve spomínaná tvrdosť, ktorá negatívne pôsobí na naše kĺby,
  • oceľové pružiny sú spravidla nižšej kvality a tým je ich údržba nákladnejšia, z tohto hľadiska je aj menej bezpečná,
  • cenová relácia závisí nielen od jej priemeru, ale hlavne od materiálu.

Benefity fitness trampolín

skákanie na trampolíne jumping
Trampolína inSPORTline PROFI Digital 100 cm

Fitness trampolína má namiesto oceľových pružín robustné, ale za to flexibilné šnúry. Táto kombinácia prináša veľa výhod:

  • chránia a podporujú kĺby a väzy tým, že poskytujú hlbší a jemnejší odraz,
  • majú tendenciu byť tichšie,
  • svalom to umožňuje pracovať viac a časovo efektívnejšie spaľovať kalórie bez toho, aby telu spôsobovali zbytočné namáhanie,
  • skákanie na fitness trampolíne je priamo určené na spaľovanie tuku a tónovanie svalov,
  • slúži aj na stimuláciu orgánov a prácu hlavných a menších svalov v tele,
  • na trhu je už dostatok cenovo výhodnejších fitness trampolín ako jarných,
  • keďže sú priemerovo menšie, nemusíte sa na nej s nikým deliť, je priamo určená len pre vás,
  • miesto jej nájdete v každom kúte tak v interiéri, ako aj vonku.

Uvažujeze o kúpe trampolín? Tak vám odporúčame prečítť si našu recenziu kde sme ohodnotili najlepšie trampolíny.

Prosím ohodnoť náš článok

 
Reklama