Spirulina: všetko čo o nej potrebuješ vedieť a ako ti môže pomôcť

O výživových doplnkoch si už toho prečítal veľa a rozmýšľaš, či sa ti oplatí púšťať sa do ďalšieho článku? Daj mu šancu. Spirulina a jej množstvo pozitívnych účinkov za pozornosť určite stojí. Stavím sa, že nájdeš viac dôvodov, ktoré tvoje telo trápia a predpoklad, že ti ich spirulina pomôže vyriešiť, ťa nenechá chladným. Nevyskúšaš, nikdy sa o jej pozitívnych účinkoch na organizmus nedozvieš. 

Spirulina: všetko čo o nej potrebuješ vedieť
Zdroj foto: pixabay.com

Na úvod trochu teórie

Spirulina (Arthrospira) je modro-zelená riasa, mnohobunková sinica bez jadra. Ide o  cylindrické bunky s ľavotočivou špirálou. Nepochybujem o tom, že teraz už presne vieš, ako taká spirulina vyzerá. Nájdeš ju v tropických a subtropických jazerách s vysokým pH a vysokou koncentráciou uhličitanov a hydrogénuhličitanov. Koniec hlásenia v cudzom jazyku. Pomohla mi wikipédia. Sama by som takúto poučku nevymyslela.

  • spirulina je tu už naozaj dlho. Patrí medzi prvé formy života, ktoré sa na Zemi objavili a zaradila sa medzi prvé prírodné potraviny. Prečo asi? 
  • medzi výživové doplnky sa v USA zaradila už v roku 1979. Záujem sa o ňu rapídne zvýšil, keď sa potvrdilo, že pozitívne vplýva na redukciu hmotnosti. Všetci chceme byť krásni a štíhli. V ideálnom prípade bez starostí
  • čo sa výživových doplnkov týka, patrí medzi jeden z najkomplexnejších zdrojov vitamínov a minerálov, ktorý na trhu nájdeš

Vyberáme pre vás


14 dôvodov, pre ktoré sa spirulinu oplatí vyskúšať

Niekedy stačí jediný dôvod na to, aby si sa rozhodol. My ich máme presne 14 a som presvedčená o tom, že ich je stále málo. Spirulina a jej pozitívne účinky: 

  1. reguluje cukor, cholesterol a krvný tlak
  2. zvyšuje obsah hemoglobínu a červených krviniek. Trápi ťa anémia? Spirulina pomôže
  3. detoxikuje a zlepšuje funkciu pečene a obličiek
  4. zmierňuje zápal
  5. podporuje mozgovú činnosť
  6. je bohatá na vitamíny (A, B1, B2, B3, B6, B9, C, E) a antioxidanty
  7. posilňuje imunitný systém. Obsahuje chlorofyl (zelené farbivo) a ten z krvi odstraňuje toxíny
  8. máš alergiu na peľ, vadí ti srsť domácich miláčikov a pri utieraní prachu kýchaš o 106? Vyskúšaj spirulinu. Pomôže potlačiť príznaky, ktoré alergiu sprevádzajú
  9. zlepšuje trávenie a udržiava zdravú črevnú mikroflóru
  10. obsahuje veľké množstvo bielkovín (až 60 %) 
  11. kvasinková infekcia pri jej pozitívnych účinkoch nemá šancu
  12. zlepšuje kondíciu a celkovú vytrvalosť. Únava pri jej pravidelnom užívaní nemá šancu
  13. zlepšuje kvalitu vlasov, nechtov a pokožky. Môže za to gama-linolénová kyselina (GLA). Naše telo si ju nedokáže vytvoriť, preto ju musíme prijímať z vonku. V podobe spiruliny. Napríklad. 
  14. zmierňuje príznaky predmenštruačného syndrómu

Pri spisovaní dôvodov, pre ktoré sa spirulinu oplatí vyskúšať som bola skeptická. Našla som ich 14. Predpokladám, že táto riasa v sebe skrýva viac tajomstiev. Mňa ohúrila natoľko, že som si jedno balenie hneď objednala. Chcem na vlastnej koži vyskúšať, čo táto zázračná riasa dokáže. Kto sa pridá? 

Nežiaduce účinky? Aj spirulina ich má

Pri jej konzumácii sa môžu objaviť bolesti brucha, nevoľnosť, zvracanie, búšenie srdca, či poškodenie pečenie. Po toľkých pozitívach nakoniec napíšem toto. Žiadny strach. Hrozí to len v tom prípade, že spirulina pochádza z kontaminovanej vody. Kým sa k nám dostane, prejde toľkými kontrolami, že sa jej konzumácie naozaj netreba báť. 

Spirulina: všetko čo o nej potrebuješ vedieť
Photo by FOODISM360 on Unsplash

Spirulina a spôsob dávkovania

Na trhu s doplnkami stravy nájdeš spirulinu v podobe prášku, ktorý môžeš pridať k smoothie, ovocným nápojom a v podstate do každého jedla, ktoré cez deň jedávaš alebo vo forme tabletiek. V tomto prípade sa drž dávkovania uvedeného na obale. Väčšinou sa odporúča 7 až 15 tabletiek 2 krát denne 15 minút pred jedlom. Množstva tabletiek sa neboj. Sú malé. Nezabudni ich zapiť poriadnou dávkou vody. 

Spirulinu pridávaj postupne. Začni pri 3 tabletkách 2 krát denne a postupne sa dopracuj až k odporúčanej dennej dávke. Pre istotu. Pre telo je to niečo nové. Nikdy nevieš, ako sa k tomu postaví. 

Spirulina a diéta

O tom, že pomáha pri chudnutí sme už písali. Darí sa jej to aj preto, že pomáha udržiavať rovnováhu medzi energetickým príjmom a výdajom. Okrem toho, potláča chuť na sladké a pocit hladu. Pre vysoké množstvo bielkovín, ktoré v sebe skrýva, je ideálnym doplnkom pri nízkokalorickej diéte. Tento proteín sa vstrebáva oveľa ľahšie, ako živočíšny. Spirulina ho (živočíšny proteín) plnohodnotne nahradí. Dopĺňa potrebné živiny, ktoré svojmu organizmu pri úsilí schudnúť nedopraješ. Okrem toho, prispieva k správnemu fungovaniu tráviaceho systému, ktorý počas diéty dostáva poriadne zabrať. 

Pre svoje zloženie sa odporúča najmä vegánom. Obsahuje potrebné množstvo vitamínu B12, ktorý je nevyhnutný pre správne fungovanie nervového systému a krvotvorby. Vegáni ho neprijímajú zo živočíšnych zdrojov a spirulina im pomáha ho nahradiť.  Potrebuješ doplniť proteíny, ale mäso a mliečne výrobky nie sú to, čo hľadáš? Zdravú alternatívu ponúkajú vegánske a vegetariánske proteíny. Stačí si len vybrať. 


Uvažujete že spirulinu vysúšate? V našom katalógu nájdete širokú ponuku superpotravín.

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.