Ryžové rezance s kokosovo-curry omáčkou

2
230
Ryžové rezance s kokosovo-curry omáčkou
Ryžové rezance s kokosovo-curry omáčkou

Jedlo je inšpirované thajskou kuchyňou. Je veľmi pestré a bohaté na látky ktoré sú pre správne fungovanie tela potrebné. Dnes sú už všetky tieto suroviny bežne dostupné, no samozrejme všetko záleží do akej dokonalosti toto jedlo chceme dotiahnuť. Všetko sa dá kúpiť v Bio kvalite a tým sa jeho podstata a účinok ešte zvýrazní.

Počet porcií: 3
Čas prípravy: 15 minút

Ryžové rezance s kokosovo-curry omáčkou
Ryžové rezance s kokosovo-curry omáčkou
Nutričné hodnoty na 1 porciu: 246 kcal
13,3 g bielkovín, 41,3 g sacharidov, 12 g tukov, 4,3 g vlákniny

Ingrediencie:

Bambusové výhonky v slanom náleve 50g
Tofu 200g
Klíčky mungo 30g
Chilli omáčka podľa chuti
Červená curry pasta 1 pl
Kokosové mlieko 400ml
Pretlak 1pl
Ryžové rezance 100g
Fazuľové lusky 70g
Cibuľa 1ks
Cesnak 2ks
Shiitake hríby 80g
Mrkva 1x väčší kus
Limetka 1/2ks
Pór 30g
Himalájska soľ
Slnečnicový olej

Ryžové rezance s kokosovo-curry omáčkou
Ingrediencie

Postup:

Rozpučíme cesnak a nakrájame na jemno. Cibuľu prekrojíme na polovicu pozdĺž a nakrájame na tenko. Shiitake nakrájame na plátky, mrkvu do šikma na prúžky, fazuľu na menšie kúsky.

Zvlášť opražíme na rozpálenej panvici tofu. Zatiaľ čo sa nám pripravuje tofu, vo woku na oleji opražíme cesnak do jemnehneda čo trvá cca asi 30s, potom pridáme cibuľu a spolu chvíľku opražíme. Plameň ide celý čas na plno, alebo tesne pod plným výkonom (v závislosti od výkonu šporáku). Potom pridáme do woku shiitake a zase chvíľku spolu opražíme. Nesolíme zatiaľ aby nám suroviny nepustili šťavu. Pridáme pretlak a jednu lyžicu curry pasty. Rozmiešame a spolu chvíľu vo woku miešame. Pridáme fazuľku, opražené tofu, premiešame a pridáme kokosové mlieko. Hneď potom pridáme nakrájanú mrkvu, bambusové výhonky a počkáme kým začne variť. Stíšime plameň a pomaly spolu varíme asi 3-4min. Nakoniec pridáme mungo klíčky, pór, vytlačíme pol limety a osolíme. Kto chce môže si to urobiť pikantnejšie a použiť chilli omáčku, alebo čerstvé čili.

Ryžové rezance s kokosovo-curry omáčkou
Varíme vo woku

Pri varení ryžových rezancov postupujeme podľa návodu na obale. Uvarené scedené rezance trošku prepláchneme studenou vodou aby sa nelepili, vložíme do hlbokého taniera a prelejeme omáčkou so zeleninou a tofu.

Množstvá použité na obrázku sú približne na 3 porcie. Z póru bol použitý len kúsok cca 5cm. Ryžové rezance na obrázku sú len na 1 porciu.

Na záver tu máme ešte recept na skvelé Zdravé muffiny s müsli a BEZ múky. 🙂

Prosím ohodnoť náš recept.

Reklama
Predchádzajúci článokFoam roller – masážny valec na viacero spôsobov
Ďalší článok10 tipov, ako zrýchliť metabolizmus
Moje kuchárske začiatky som prežil v klasických Bratislavských reštauráciách svojej doby. Táto doba je spojená s vývojom gastronómie, kde si nové chute, ingrediencie a techniky varenia nachádzali svojich hostí. Pod vedením uznávaných kulinárskych majstrov ako je Igor Čehy, či František Janata som mohol rozvíjať svoju zručnosť, vedomosti a pohľad na gastronómiu. Tým to som získal množstvo neoceniteľných skúseností z novej i starej školy gastronómie. Vlastná profesionálna cesta ďalej pokračovala vedením kuchyne reštaurácie l’olive v 5* hoteli Arcadia, kde sa mi spoločne so skvelým tímom kolegov podaril mimoriadny úspech a získali sme excelentnú kulinársku reputáciu a niekoľko ocenení. Precítenie atmosféry pravej francúzskej kuchyne, kde nie je nič ponechané na náhodu, ma stretlo vo Francúzsku v Michelinovej reštaurácii pána Thuriesa. Plynutím času a získaním iného pohľadu na gastronómiu som však pocítil potrebu posunúť svoje kulinárske umenie ďalej. Intenzívnejšie som sa začal zaujímať o problematiku,respektíve jedla v spojitosti so zdravím človeka. Zdravé varenie sa tak stalo nielen mojim študijným odborom v praktickom prevedení, ale predovšetkým celoživotným koníčkom. Mojou snahou je prezentovať, čo najširšej skupine, že aj “JEDLO, KTORÉ JE PRIPRAVENÉ ZO ZDRAVÝCH INGREDIENCIÍ SA STÁVA TIEŽ CHUŤOVÝM ZÁŽITKOM A ZÁROVEŇ PROSPIEVA TELU.”