Vyberáme hrazdy na cvičenie doma – Porovnanie 6 najlepších pre rok 2020

0
123

Najlepšie hrazdy na cvičenie doma


Ak sa obzeráte po tréningovom náčiní na doma, ktorá Vám pomôže najmä s hornou partiou tela a radi cvičíte s vlastnou váhou, mali by ste si kúpiť hrazdu. Je to veľmi funkčná, skladná a jednoduchá cvičebná pomôcka vďaka ktorej si zlepšíte svoju kondíciu a vyrysujete svaly. V súčasnej dobe sa oplatí investovať do domácich cvičebných pomôcok, pretože nikto nevie, kedy sa dostane do fitka či na workout. 

Recenzie hrázd na cvičenie doma

Pri cvičení na hrazde si prídu na svoje všetci, ktorí radi cvičia s vlastnou váhou a chcú si posilniť najmä vrchné partie. Veľkou výhodou hrazdy je ľahká inštalácia a skladnosť. Nebude Vám teda zavadzať ako napríklad posilňovacia veža. Existujú hrazdy, ktoré sú určené do dverí, na rebriny, alebo ak máte dostatok priestoru sú aj voľne stojace. Na trhu je široká škála produktov, z ktorých Vám vyberáme podľa nás tie najpredávanejšie a najlepšie. Stačí si len vybrať.

Porovnanie recenzovaných hrázd na cvičenie doma

Nosnosť: 120 kg • Nastaviteľná veľkosť: 63-91 cm • Typ hrazdy: do dverí

najlepšia hrazda do dverí inSPORTline

Jednoduchá, štýlová, vhodná pre začiatočníkov aj pre pokročilých - taká je hrazda do dverí inSPORTline. Je skvelou voľbou pre všetkých, ktorí nechcú investovať veľa peňazí, a nechcú kupovať stroje čo im budú zavadzať. 

Je vyrobená z kvalitnej nerezovej ocele a na krajoch má mäkké ergonomické úchopy, ktoré sú protišmykové. 

Veľmi ľahko sa s ňou manipuluje a po cvičení ju môžete buď nechať vo dverách alebo odložiť, zaberie minimum miesta. Má nosnosť do 120 kg a nastaviteľnú veľkosť od 63  do 91 cm.

Výhody:

  • ľahká manipulácia
  • kvalitné materiály
  • výhodná cena

Nevýhody:

  • nenašla som

Naše Hodnotenie

Orientačná cena
13

Naše Hodnotenie

Jednoduchá manipulácia, výhodná cena a splnenie toho, čo od cvičenia na hrazde očakávate. Preto si vyslúžila 5 hviezdičiek z 5 tich.

Nosnosť: 120 kg • Veľkosť: 34 cm • Typ hrazdy: Napevno

najlepšia Univerzálna hrazda inSPORTline PU1207L

Univerzálnu hrazdu inSPORTline PU1207 môžete upevniť  buď do dverí alebo do steny. Je tak vhodná pre všetkých, ktorí vedia, že na nej budú pravidelne cvičiť.

Je vyrobená z kvalitných materiálov - z odolnej ocele a má povrchovo upravené držadlá so zvýšenou odolnosťou voči opotrebeniu. 

Vďaka dvom druhom úchopov si môžete precvičiť hornú polovicu tela a ramená. Jej maximálna nosnosť je do 120 kg.

Výhody:

  • univerzálne namontovanie do steny alebo zárubne
  • kvalitné materiály
  • povrchová úprava so zvýšenou odolnosťou

Nevýhody:

  • vyššia cena

Naše Hodnotenie

Orientačná cena
76

Naše Hodnotenie

Praktická univerzálna hrazda je skvelou investíciou pre ľudí, ktorí vedia že na nej budú dlho cvičiť. Pol hviezdičky však stŕham za trocha vyššiu cenu. 

#3 GKR82 Body - Solid Hrazda 4 v 1PRE NÁROČNÝCH

Nosnosť: 145 kg • Veľkosť: v 205 x š 108 x d 143 cm • Typ hrazdy: Viacúčelová

najlepšia hrazda GKR82 Body-Solid Hrazda 4v1

Multifunkčná hrazda GKR82 Solid hrazda 4 v 1 Vám bude skvelým spoločníkom. Vďaka viacerým úchytom si môžete precvičiť celé telo.

Na hornej časti si precvičíte prsné svaly, tricepsy, ramená, paže a za pomoci chrbtovej opierky aj brušné svaly. Dolné držadlá umôžňujú variabilný úchop a sú vhodné na cvičenie kľukov.

Celá hrazda je v miernom náklone, čo pomáha pri intenzívnejšom tréningu, najmä v oblasti brušných svalov.

Je vyrobená z oceľovej konštrukcie s kvalitným povrchovým náterom odolným voči oderom.

Výhody:

  • 10° sklon  pre intenzívnejšie cvičenie
  • multifunknčná hrazda
  • DuraFirm podložka na opierku chrbta

Nevýhody:

  • zaberá viac miesta

Naše Hodnotenie

Orientačná cena
474

Naše Hodnotenie

Multifunkčný prístroj, na ktorom Vás bude cvičenie baviť, vyrobený z kvalitných materiálov a s miernym sklonom pre intenzívnejšie cviky. Jednu hviezdičku som však odobrala, pretože väčšina ľudí je zvyknutá, že hrazda nezaberá až tak veľa miesta ako práve táto. Ak však máte miesta dostatok, je po probléme a určite nebudete ľutovať.

Nosnosť: 110 kg • Veľkosť: 114 cm • Typ hrazdy: Na rebriny

najlepšia Závesná hrazda na ribstole - rebriny

Rozšírte si svoje možnosti na cvičenie na rebrinách - jednoducho na ne zaveste závesnú hrazdu na ribstole - rebriny a máte to 🙂 

Je vyrobená z kvalitnej ocele a povrch je ošetrený úpravou proti opotrebeniu, potu a vlhkosti. Maximálne zaťaženie je110 kg. 

Priemer hlavnej tyče je 2,7 cm, má univerzálne nastavenie rozteče vzpier - šírka aj s úchopmi je 114 cm a bude Vám pasovať na všetky typy rebrín spoločnosti inSPORTline.

Výhody:

  • jednoduchá manipulácia a montáž
  • dobrá povrchová úprava
  • rozšírenie možností na cvičenie na rebrinách

Nevýhody:

  • ak nemáte rebriny - ďalšia investícia

Naše Hodnotenie

Orientačná cena
30

Naše Hodnotenie

Závesná hrazda na ribstole je výborným a kvalitne spracovaným doplnkom, ktoré určite obohatí Vaše cvičenie. Jednu hviezdičku som však odobrala zato, že ak nemáte rebriny je to jednak ďalšia investícia a ak ich máte, musíte mať práve tie od inSPORTline.

Nosnosť: 130 kg • Nastaviteľná veľkosť: 60-90 cm • Typ hrazdy: do dverí

najlepšia Samodržiaca závesná hrazda Lifefit Top

V jednoduchosti je krása - ak si chcete precvičiť bicepsy, ramená, chrbát a brucho tak si vyberte samodržiacu závesnú hrazdu Lifefit top

Jednoducho ju namontujete medzi dvere, a ak práve necvičíte, zasa ju ľahko zložíte. Využiť sa dá nielen na cvičenie horných partií ale aj na posilňovanie brušných svalov s využitím vlastnej váhy.

Hrazda je určená do zárubní s rozmedzím 60 - 90 cm a tyč je široká 3 cm.

Obsahuje viacero držiakov, ktoré sú polstrované, čo zabráni vzniku otlakov a šmýkaniu sa.

Výhody:

  • možnosť cvičenia aj na zemi s vlastnou váhou
  • vyššia nosnosť až 130 kg
  • výhodná cena

Nevýhody:

  • výrobca neudáva materiál

Naše Hodnotenie

Orientačná cena
25

Naše Hodnotenie

Medzi zákazníkmi veľmi obľúbená multifunkčná hrazda s ktorou môžete cvičiť nielen vrchné partie ale aj brušné svaly. Jednu hviezdičku som však odobrala za to , že výrobca neudáva materiál, z ktorého je hrazda vyrobená. 

Nosnosť: 1neudaná • Veľkosť: 110 cm • Typ hrazdy: na pevno

najlepšia hrazda Wacon 110 Wall Bar

Nástenná hrazda Wacon 110 je vhodná pre všetkých, či už začiatočníkov alebo skúsenejších športovcov, ktorí si chcú užiť cviky ako muscle up, zdvihy alebo špičky k hrazde.

Je vhodná pre  spojenie  zvislej tyče a steny - dokážete ju jednoducho namontovať a má výbornú stabilitu zabezpečenú pomocou veľkých vrtných otvorov.

Samotná hrazda má 110 cm, priemer 3,2 cm a váhu 4,3 kg. Je vyrobená z práškovo lakovaného kovu.

Výhody:

  • jednoduchá montáž
  • vhodná pre zdvíhacie cvičenia
  • výborná stabilita

Nevýhody:

  • niekomu by mohol chýbať manuál, ktorý nie je v balení

Naše Hodnotenie

Orientačná cena
63

Naše Hodnotenie

Tento špeciálny typ hrazdy, ktorý slúži na spojenie zvislej hrazdy a steny je výborný na precvičovanie tzv. zdvíhacích cvičení, má všetky vlastnosti, ktoré od neho očakávate. Jeden a pol  hviezdičky som však odobrala za zabudnutý manuál v balení a nutnosť vlastniť zvislú tyč.


Ako si správne vybrať hrazdu na cvičenie doma

najlepšie hrazdy na doma

zdroj foto: vladimír minda

S kúpou hrazdy si obstarávate skvelého pomocníka, ktorého určite počas tréningu oceníte. Pred tým ako si vyberiete si však treba dobre rozmyslieť akú hrazdu si chcete kúpiť. Je dobré, položiť si aspoň zopár otázok:

  • koľko mám doma priestoru?

  • ako často budem na hrazde cvičiť?

  • koľko som ochotný/á investovať?

Typy hrázd na cvičenie doma

Ako pri ostatných cvičebných pomôckach, aj u hrázd platí že nie je hrazda ako hrazda. Najskôr sa pozrieme na typy, s akými sa na trhu môžeme stretnúť. Pri výbere je totiž najmä na vašom rozhodnutí, kde chcete hrazdu upevniť.

Hrazdy do steny a do stropu

Ak ste rozhodnutí, že cvičiť budete pravidelne, zaobstarajte si hrazdu, ktorá sa na pevno navŕta do steny alebo stropu pomocou štyroch matíc. Výhodou je, že sa nemusíte namáhať s odmontovávaním zakaždým, keď si chcete zacvičiť, hrazda vás počká na svojom mieste. 

Hrazdy na dvere, do dverí

Pri tomto type hrazdy sa na trhu môžete stretnúť s dvoma druhmi:

  • Samovzperná hrazda - zavesí sa o vrch dverí a zaprie sa o stenu. Tým ako cvičíte, vaša váha tela ju zapiera do steny. výhodou je viac madiel, aj zahnutých, ktoré Vám umožňujú rozšíriť variáciu cvikov.

  • Rozťahovacia hrazda - pomocou rozťahovacej tyče sa prispôsobí akejkoľvek šírke dverí. Väčšinou má pogumované konce, takže sa nemusíte obávať, že by sa počas vášho cvičenia hrazda hýbala.

Hrazdy na rebriny

Sú tou najlepšou voľbou ak už máte rebriny. Hrazda sa na ne potom jednoducho zavesí a vy môžete veselo cvičiť. A ak rebriny ešte nemáte, treba porozmýšľať nad ďalšou investíciou.

Bradlá

Sú to vlastne zložitejšie a robustnejšie než hrazda, ale na druhej strane umožňujú viacero možností na cvičenie. Na rozdiel od jednoduchej hrazdy sa skladajú s dvoch alebo viacerých tyčí s viacerými typmi úchopov. Sú aj drahšie avšak ak cvičíte pravidelne, mali by ste zvážiť práve ich kúpu.

Nosnosť, dĺžka a kvalita hrazdy

Pri výbere hrazdy si treba uvedomiť kto všetko na nej bude cvičiť. Hrazdy, ktoré sú určené na dvere majú nosnosť do cca 100 - 130 kg, tie montované do stropu či steny až 200 kg. 

Čo sa týka dĺžky hrazdy, v prvom rade skontrolujte rozmer dverí - ak plánujete kupovať hrazdu na dvere. 

Pri výbere rovnako dbajte na kvalitu spracovania. V zásade platí, že čím lepšie materiály, tým dlhšia životnosť. Všímajte si aké polstrovanie má samotná tyč. Či už ide o penové, plastové, alebo pogumované - zamedzí tvorbe otlakov a pri cvičení sa Vám nebudú šmýkať ruky. 

Cviky na hrazde

Na záver Vám prinášam pár tipov, ako na hrazde cvičiť. Určite však nezabúdajte na rozcvičku pred samotným posilňovaním horných partií, pretože práve rozohriatie svalov Vám umožní zlepšiť ich výkon. A po cvičení, ako všetci vieme nasleduje strečing. Poďme sa však pozrieť na samotné cviky.

Pre začiatočníkov tu mám zopár rád:

  • dôležitá je najmä správna technika

  • dbajte o pomalý precítený pohyb

  • húpanie, či prehýbanie sa nie je efektívne

Druhy zhybov na hrazde:

  • zhyby podhmatom - sú dobré na rozvoj bicepsových svalov a vzhľadom na to, že je jednoduchšia, je vhodnejšia pre začiatočníkov

  • zhyby nadhmatom - rozdiel je v úchope, pretože pri úzkom úchope posilňujete najmä strednú časť chrbtového svalu, pri úchope na šírku ramien sú rovnako zapojené aj stredná aj vonkajšia časť a pri širokom  zapojená najmä vonkajšia časť chrbta.

Tip na záver

Ak nie ste veľký kamarát s vŕtačkou, poobzerajte sa po hrazdách do dverí. Jediné, čo je treba skontrolovať je, či sú zárubne dobre ukotvené - či už ide o drevotriesku či drevo.



Nakupuj len u overených predajcov

Najlepšie bežecké pásy – recenzia 2019
klarfit
alza.sk akcie vypredaje zľavy

Nezabudni ohodnotiť našu recenziu 🙂

Reklama